• 2021. 5. 3.

    by. HappyDiane

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    제안 이메일을 작성하는 방법.

     

    그냥 정말 단순하게

     

    1. 이메일의 목적

    2. 나의 제안

    3. 감사 및 마무리의 말

     

    을 쓰면된다.

     

     

    Hi, XXX 

    Good day XXX

    Dear Mr. / Ms.

     

    나 ~~~해서 ~~~한 것을 알았어/ 확인했어 /혹시 너 이런데 관심있을까?

    ex) 나 너희 회사가 현재 ~한 것에 문제를 겪고 있다는 사실을 알게 되었어.

    ex) 나 너희 회사가 현재 ~~ 공급에 대해 관심이 있지는 않을까 해서 이메일 보내봐.

     

    We don't know each other yet, but recently I've been meeting with companies in Singapore to see how we can help them go for xxxxxxxxxxx (도움을 줄 수 있는 것)  -- I thought you might be interested too.

     

    I'd love to learn a bit more about you and your company, are you free for a quick call or a meeting sometime over this or next week? Here is our colleague's xxxx's, personal number at +xx xxxx xxxx if you need anything.  

     

    Sincerely, 


    xxxxx Team
    홈페이지 주소 | 핸드폰번호 

     

    -------------------------

     

    2. 리마인더 보내기 

     

    Hi, XXX 

    Good day XXX

    Dear Mr. / Ms.

     

    We just wanted to follow up to see what you thought about our XXX proposal last time. We want to understand if your company is interested in XXXXXXXX 

     

    중간 내용 (제안) 작성

     

    Does a meeting this week work for you? Here is our colleague xx's personal number at +xxxxxxx  if you want to set up an appointment or you can reply with your availability on this email.

     

    Sincerely, 


    xxxxx Team
    홈페이지 주소 | 핸드폰번호 

     

     

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